Tennis för alla – hela livet!

Information – VTK tennisskola

Vad roligt att just du vill börja spela tennis. Här finner du information om hur våra träningar ser ut.

Minitennis: Vi erbjuder minitennis för de yngre tennisspelare i vår klubb, på plats finns det tränare och inför varje träning placerar de ut minitennisnät och förbereder inför passet. På plats finns det racketar att låna under träningen. I varje grupp är det ca 10–15 barn samt 4–5 tränare.

Dag: lördag

Tid: 9:00-10:00, 10:00-11:00 eller 11:00-12:00

Bollar: Röda filtbollar och skumbollar

Nivå: Nybörjare/spelat 1–2 terminer

Ålder: 5–7 år

Plats: ABB-hallen på Bellevueområdet

Junior: Vi erbjuder träningar för alla juniorer oavsett tidigare nivå. Vi anpassar grupper efter ålder men främst erfarenhet sedan tidigare. Varje träningspass är 1 timme och i varje grupp är det 4–5 barn samt 1 tränare som styr träningen. Racket finns att låna på plats men vi ser gärna att ni köper ett eget racket inom snar framtid.

Dag: måndag-lördag

Tid: Under vardagar från 15:00 och under lördagar mellan 09:00-16:00

Bollar: Beroende på ålder och nivå tränar spelarna med röda-gula bollar

Nivå: Alla är välkomna oavsett nivå eller erfarenhet

Ålder: Upp till 18 år

Plats: I Bellevuehallen

Vuxen: Vi erbjuder träningar för alla vuxna oavsett tidigare nivå. Vi anpassar grupperna efter tidigare erfarenhet. Varje träningspass är 1 eller 1,5 timme och i varje grupp är det 4 spelare samt 1 tränare som styr träningen. Racket finns att låna på plats men vi ser gärna att ni köper ett eget racket inom snar framtid.

Dag: måndag-torsdag och lördag

Tid: Under vardagar från 18:00 och under lördagar mellan 09:00-14:00.

Lunchtennis: Vi erbjuder även lunchtennis måndagar och fredagar, 11:00-14:00

Bollar: gula bollar

Nivå: Alla är välkomna oavsett nivå eller erfarenhet

Ålder: Från 18 år

Plats: I Bellevuehallen

*Som VTK medlem får ni rabatt på racket och andra tennisgrejer i shopen på Bellevue.

Vår hemmaplan
Våra sponsorer