Tennis för alla – hela livet!

STÖD AKTIVITETSHJÄLPEN 2020! Hjälp oss att hjälpa andra till en aktivare vardag!

Forskning visar att barn och ungdomar rör sig alldeles för lite, hjälp oss, att hjälpa ditt och andras barn till en mer aktiv vardag!

Vi söker dig som är företagare eller du som har en ledande befattning i ett företag och vill vara med och göra skillnad, för en friskare, mer utvecklande och bättre framtid för ditt och andra barn i Västerås.

Vår ambition som klubb är att:

MÖJLIGGÖRA TENNIS FÖR ALLA, HELA LIVET OAVSETT ÅLDER ELLER AMBITIONSNIVÅ!

Det innebär att vi vill möjliggöra att klubbens idag aktiva barn och ungdomar får en ännu större möjlighet till ett mer aktivt liv och att fler barn i Västerås får chans att prova tennis. Tennis är en idrott som alla kan utöva hela livet oavsett ålder och ambitionsnivå. Tennis är också en av få idrotter som har aktiva utövare mellan 4 och 99 år och där det ställs krav på både god fysik och god mental förmåga. Tennis är en idrott där barn och ungdomar har olika ambitioner och alla bör få möjlighet att utöva sin idrott utifrån sina mål och ambitioner. Många har även tennis som yrke och där kan vi som klubb b.la. erbjuda klubbens ungdomar att utvecklas som ledare och människor. Vårt mål är att skapa goda förutsättningar för alla, för en bättre framtid, hela livet!

Visste du att... Tennis är den idrott som enligt forskning bidrar till ett längre och mer hälsosamt liv. Det innebär att ju fler vi kan möjliggöra tennis för, desto fler kommer träna hel eller stor del av sitt liv! Forskning visar att de vanor du bygger i tidig ålder följer med upp som vuxen. Är du aktiv som barn är du även det som vuxen.

För att möjliggöra detta krävs det resurser. Vi som förening kommer att bidra med kompetens, engagerade samt duktiga ledare och tränare, bollar, rack, nät och andra redskap som krävs för rolig och allsidig aktiv träning. Vi kommer även att bidra med, att företag som stödjer en mer aktiv vardag för barn och ungdomar får den publicitet ni förtjänar.

För att detta skall bli verklighet krävs det pengar!

Vi erbjuder dig som kan och vill investera, en större skyltplats runt tennisbanorna på Bellevue för endast 15000 kr år 1, där skylt, skyltplats och uppsättning ingår i priset. Läs nedan bild och om intresse finns, vänligen maila dina frågor eller att du aktivt vill vara med och möjliggöra till en mer aktiv vardag för barn och ungdomar i Västerås, till kansliet@vasterastk.se.

Klubben vill rikta ett stort tack till Sigholm med företag aktiva i klubbens träningsverksamhet, som investerat i att ca 10 av klubbens ungdomar mellan 13 och 17 år nu gått första delen av två av utbildningen plattformen tennis. Denna utbildning är basen för att kunna träna och leda barn i idrott och för att få gå SvTF fortsatta tränarutbildningar.

Tillsammans skapar vi en ännu bättre vardag och framtid för klubbens barn och ungdomar!

För ännu mer information se bilden här under!!

Vår hemmaplan
Våra sponsorer